19 Nisan 2014 Cumartesi

New York'tan ilk izlenimler-3

New York'ta bir cadde.
Gerçek melekleri göremedim ama tabelasını buldum ve çektim ;)
Trafik çok karışık değil. Arabalara klasik olarak kırmızı ve yeşil ışık var, arabalar sağa veya sola dönecekse onlar için dönüş ışığı yok, kontrollu dönüs yapıyorlar, yayaları gözeterek ve ezmeden.
Empire State binası bu işte. Bildiğiniz devasa yüksek bir yapı. İş merkezleri var içinde ve en üste çıkıp manzara izleyebilirsiniz. Ben çıkmadım valla. Yani bir şehre üstten bakmaktansa içinde gezip ayrıntılara bakmak daha iyi geliyor bana.
Arkadaki bina "Flatiron" diye geçiyor. Bildiğiniz gökdelen ama üçgen şeklinde yapılmış. Yaratıcı bir fikir ve tarihi yapılardan biri sayılıyor. "Flatiron"ın yanında şirin küçük bir park var, yorulduysanız oturup dinlenin.
Burası "High Line" veya "West Side Line" denilen bir yürüyüş yolu, park aslında. Eski demiryolu kapatılmış. Ozelliği yerden yüksekte oluşu. Bizdeki üst geçitlerin ve 2,3 km uzunlugunda yürüyüş yolu tarzında park versiyonu.
"West Side Line" dan bir foto. Üstten yürü ve fotoğraf çek.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder